Termék- és tárgyfotók

A termékfotózás során a termékpozicionálásnak, a cég és a márka image-ének megjelenítésén van a legnagyobb hangsúly. A fotóknak tükrözniük kell a termék minőségét és milyenségét, struktúráját, színét, anyagiságát. A termékfotó egy ígéret a vevő számára. Ezért fontos, hogy a megbízás tartalmazza a cég ilyenfajta elvárásait, célkitűzéseit, politikáját.

A termékfotókat öt kategóriába sorolhatjuk:

  • klasszikus termékfotó
  • kivágott termékfotó (pl. webáruházba)
  • termékfotó használat közben
  • termékfotó modellel (ezek rokonságban állnak a használat közben készült képekkel, de itt nem feltétlenül használja a modell a terméket)
  • hangulat és/vagy imázs termékfotó

Árajánlatkészítéshez a megrendelőtől szükségem van a képek felhasználásának céljára (sajtó, web stb.); a feladat konkrét kifejtésére; milyen típusú fényképeket szeretnének (ld. fenti kategóriák); a termékek mérete, számossága. Ha van olyan stílus vagy trend, amit kedvelsz vagy amit épp elkerülni szeretnél, ezt is feltétlenül jelezd.

Elsősorban kreatív termékfotózást vállalok, melyek katalógusokba vagy webáruházak albumfotóinak alkalmasak. Modelles reklámfotózásra is van lehetőség.